Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hilda Wijbenga - WaarBenJij.nu Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hilda Wijbenga - WaarBenJij.nu

Sydney!

Blijf op de hoogte en volg Hilda

01 November 2012 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Wat is het hier ongelofelijk tof, die lange reis ben ik allang weer vergeten!! Ondanks het drukke schema en de slechte beden in het hostel valt hier prima te genieten. Inmiddels ben ik alweer een week onderweg dus dat is hoog tijd voor een waarbenjij denk ik!

Dinsdag was het ein-de-lijk zover! Vanaf schiphol zijn Anniek en ik met een deel van de groep backpackers van australianbackpackers in het vliegtuig gestapt richting Bankok. Na 11 uren vliegen konden we daar even het vliegtuig uit en na een uurtje wachten vlogen we verder naar Taipei. Om 1 uur 's middags kwam we hier aan en werden we naar een hotel gebracht waar iedereen als meteen is gaan slapen. We waren helemaal kapot want inmiddels hadden we al een nacht overgeslagen. Voor het avondeten hadden we even een mooi dealtje gemaakt. Voor ongeveer 5 euro zouden we allemaal wat noodles krijgen. Inplaats van alleen noodles kregen we vooraf een soort groente knoflook soep (dit wist het meisje in de bediening niet helemaal uit te leggen) vervolengs een enorm bord noodles en daarna ook nog koffie, thee of jus! Super lekker gegeten dus!

Om 12 uur ' s avonds vlogen we dan eindleijk naar Sydney. Van deze reis heb ik vrijwel niks meegekregen omdat ik ongeveer 6 van de 9 uren geslapen heb haha. Ik heb wel een poging gedaan om een leuke film te kijken maar mijn ogen vielen steeds dicht. We werden 's ochtends wakkergemaakt door de de stewardessen die met het ontbijt kwamen (omelet met een worstje en aardappel, niet mijn favo ontbijt.. ) Maaar wat wel erg leuk was, toen Anniek het gordijntje open deed vlogen we al boven Australie!! Super tof om de outback even vanuit de lucht te bewonderen. Het viel mij op dat er veel meer water en groen is dan ik dacht! Tijdens het landen vlogen we over heel Sydney; wauw!! Ook het opera house, de harbour bridge en de toffe skyline konden we gelijjk zien!
Op het vliegveld stonden Merel en Niels (van australianbackpackers) ons op te wachten. Zij hebben ons gelijk met de hele groep meegenomen naar een uitkijkpunt om het opera house en de harbour bridge te bewonderen. Daarna zijn we naar het hostel gebracht om even te chillen. In nederland was het op dat moment 3 uur 's nachts en in Sydney was het 12 uur 's middags. De verleiding om even te gaan slapen was natuurlijk erg groot, maar dat was niet de bedoeling. Dan zou de jetlag alleen maar erger worden. De kamerverdeling was gemaakt en iedereen had met moeite zijn backback naar boven gebracht. Opeens zat er een kakkerlak op de muur bij mijn kussen! Te goor!!! Gelukkig hebben we een heel dapper kamergenootje die hem even uit het raam gegooit heeft. We mogen heb altijd wakker maken als we er een vinden haha. Elke keer als ik nu ga slapen ofzo check ik eerst mn bed of er niet zo'n vies beest rond loopt..
Met moeite zijn we die middag wakker gebleven en zijn ze 's avonds lekker gaan bbq'en op een rooftop van een ander hostel. Hier heb ik mijn eeste kangoeroe vlees gehad! Uiteindelijk zijn we nog met de hele groep op stap geweest. Waarschijnlijk niet de beste manier tegen een jetlag maar het was wel erg gezellig!
De volgende dag, vrijdag, was het 'regeldag'. We hebben onze bankrekeing geopend en de medicare moest geregeld worden. 's avonds zijn we gezellig uit eten geweest met de hele groep van australianbackpackers. Omdat we zaterdag naar de blue mountins gingen zijn we maar wat eerder gaan slapen. We werden namelijk om kwart over 7 bij het ontbijt verwacht.. Ondanks dit was de rest van de dag super tof! Een uurtje rijden vanaf Sydney ligt een natuurgebied dat zo groot is als heel Belgie!! Afstanden hier in Australie zijn echt enorm. Je zit zomaar 10 uren in de auto om in de volgende stad te komen! Ondenkbaar als je gewend bent dat je dat gewoon op de fiets kunt doen thuis.
Na de tour door de blue mountains zijn we met een deel van de groep gaan koken en hebben we op aanraden van mij pasta met kip en pesto gegeten. Erg lekker!! Die avond was er een vuurwerkshow in Darling Harbour, heel mooi om te zien! Voor de mensen die de vuurwerkshow van oud en nieuw in Beetsterzwaag kennen, dit was nog 10 keer zo mooi en dat doen ze gewoon elke zaterdag! Het was natuurlijk zaterdagavond dus ook hier in Sydney wordt er dan flink gestapt door de lokals. Er werden verschillende pre-halloween feestjes gegeven waardoor er overal mensen verkleed op staat liepen. Heel leuk om te zien!


Neeeee, ik nog veel meer getypt maar dat is allemaal niet opgeslagen! Er wordt voor me gekookt en dat staat al koud te worden. Geen tijd dus om helemaal opnieuw! Dat komt later dan..
Even kort dan maar: Morgen vroeg vertrekken we naar Spot x, een hostel waar we vijf dagen een surfcursus gaan doen! Ik ben benieuwd!

Later komt de rest dus nog, ik vind het hier in iedergeval super leuk!!

Dikke kus,
Hilda

  • 01 November 2012 - 10:26

    Mirjam Wijbenga:

    Hee Hilda, je bent er eigenlijk nog maar net en nu al zo veel te vertellen! Leuk om te lezen dat je het super naar je zin hebt daar beneden. Ik ben nu al benieuwd naar je volgende verhaal! Succes met je surflessen. X

  • 02 November 2012 - 17:07

    Weidema"s:

    Hey Hilda, hartstikke leuk jou eerste verslag te lezen. Ik had Ilona even aan de lijn en ze vertelde mij al het een en ander. Volgens mij waren er ook leuke aussies bij het stappen, maar dat lees ik niet.....
    Heel veel plezier en succes met alles wat er nog aan staat te komen.
    nb. We hebben contact gehad met de familie waarvan ik jou het adres had gegeven. Ze weten van jou backpacken. Gr. PDLV.

  • 04 November 2012 - 13:23

    Jan En Marijke:

    Hoi,

    Super om de eerste verhalen te lezen. We hebben natuurlijk al wat mailtjes en sms's gehad maar dit is veel leuker. Komt je surfles van vorig jaar je nog wat van pas? Als ik naar de temperaturen kijk dan worden we hier een beetje jaloers.......de schaatsen zijn uit het vet. Volgens het nieuws is de Luts in Balk er klaar voor, maar ik denk dat de elfstedentocht voorlopig nog op de fiets of met de auto moet. Wat een afstanden daar....maar goed dat er daar geen elfstedentocht is, dan ben je wel even onderweg zo te horen.
    We hebben al even op internet gekeken naar de haven en de omgeving van Sydney. Ook hier loop je niet even om de haven heen zoals in Harlingen haha.
    Ik hoopt dat we binnenkort wat foto's kunnen zien van de belevenissen. Zijn er vee lmensen van je groep naar het surfkamp? of zitten jullie met z'n 2en?
    Het word hier wel een beetje stil in huis, maar dat wisten we van te voren. Geniet maar lekker daar.
    Een dikke knuffel en kus.

    jan en Marijke


  • 04 November 2012 - 13:23

    Jan En Marijke:

    Hoi,

    Super om de eerste verhalen te lezen. We hebben natuurlijk al wat mailtjes en sms's gehad maar dit is veel leuker. Komt je surfles van vorig jaar je nog wat van pas? Als ik naar de temperaturen kijk dan worden we hier een beetje jaloers.......de schaatsen zijn uit het vet. Volgens het nieuws is de Luts in Balk er klaar voor, maar ik denk dat de elfstedentocht voorlopig nog op de fiets of met de auto moet. Wat een afstanden daar....maar goed dat er daar geen elfstedentocht is, dan ben je wel even onderweg zo te horen.
    We hebben al even op internet gekeken naar de haven en de omgeving van Sydney. Ook hier loop je niet even om de haven heen zoals in Harlingen haha.
    Ik hoopt dat we binnenkort wat foto's kunnen zien van de belevenissen. Zijn er vee lmensen van je groep naar het surfkamp? of zitten jullie met z'n 2en?
    Het word hier wel een beetje stil in huis, maar dat wisten we van te voren. Geniet maar lekker daar.
    Een dikke knuffel en kus.

    jan en Marijke


  • 05 November 2012 - 19:20

    Ilona:

    Heeee Hilda en Anniek!!

    Klinkt weer super leuk! Heel tof dat jullie nu gaan surfen.
    Hebben jullie ook al plannen voor hierna? En weten jullie al wanneer de rest gaat komen?
    Ik zag ook al foto's van de mooie stranden daar! Bondi beach(boys) haha.

    Ik maak wel dankbaar gebruik van je zwarte jas haha, want het regent hier heeeeel vaak!
    Dus geniet maar lekker van het mooie weer! Oh en Theunis heeft al een foto van je aan de muur gehangen, en dan spreekt hij elke avond even met je ;)

    Have fun! En schrijf maar snel een leuk nieuw berichtje,
    Als je weer internet hebt.

    Liefs Ilona.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilda

Actief sinds 16 Okt. 2012
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 4537

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 10 Juni 2013

Going down under, and have some fun!

Landen bezocht: